Monday, April 5, 2010

Day 1 - Night Activities






Malam yang panjang..

Selepas dinner yang sentiasa tidak mengecewakan, dimulakan dengan

Knotting
Kami diperkenalkan dengan beberapa teknik asas ikatan. Mesti boleh buat sebab banyak applikasinya dalam outdoor activity dan yang paling best, ada praktikal test plak tu nnt.. antara teknik ikatan yang wajib tahu ialah reef knot, bow line, clove hitch, figure of eight [single anf double loop], butterfly knot, fisherman knot [and double loop].

Orienteering
Orienteering is a competetive form of land navigation. It is for all ages and degrees of fitness and skill. Its provides the suspense and excitement of a treassure hunt. Antara peralatan yang perlu ialah orienteering map, orienteering compass, control flag, punches, control card, control description, whistle dan pen. Kami diajar teknik membaca peta, bearing dan distant.

Night Walk
Berjalan di waktu malam di dalam hutan amat mengasyikkan dan suspen lebih-lebih lagi bila kena jalan sorang-sorang. Perasaan antara takut, berani dan tenang. Ada plak beberapa gangguan sepanjang perjalanan. Yang penting stick to the instruction dan password. Ia mengajar kita tentang betapa perlu mengikut arahan dengan jelas dalam apa jua keadaan di samping memberi keyakinan tambahan di dalam diri apabila berada dalam situasi seperti ini di masa-masa akan datang..

No comments:

Post a Comment